I BLBÁ databáze emailů je lepší než žádná

Minulý týden se mi stalo něco, co mě donutilo zastavit se a přemýšlet. Přehodnotit postoje. Upravit cíle. Zaměřit pozornost jinam, než jsem měl původně v plánu.

Seděl jsem v kavárně a pročítal komunikaci ve Facebookové skupině partnerů, kteří propagují jeden z nových online kurzů.

A pak se to stalo.

Klíčový hráč, který se po celou dobu kampaně držel stranou, odeslal email na svoji databázi kontaktů a od té chvíle začaly přes jeho účet přicházet nové registrace do programu. 

Sto, dvěstě, třista, pětset, první den jich bylo přes 800. A další den znova. A pak zase.

Ostatní partneři kampaně, kteří poctivě makali na propagaci po celou dobu kampaně jen koukali, jak je nový partner na žebříčku prodejů předbíhá, než jim došlo, že už ho nikdy nedoženou.

Dívali se na něj, jako kdyby vynalezl oheň.

Kouzlo? Ne. Vyjímečné nadání? Nemyslím si.

Prostě jen dostatečná velikost emailové databáze a statistika.

Pokud nevíte přesně, jak to funguje,  představte člověka, která má ve svojí emailové databázi 60 000 lidí.

Má nový produkt, zajímavou příležitost, affiliate program nebo prostě jen napsal nový článek.

Takže ráno vstane, sedne k počítači, napíše o tom email a odešle ho stejně, jako když vy posíláte email kamarádce.

Jenže jeho email letí na 60 000 lidí.

V průměru 30 procent lidí tento email otevře, půlka z nich pak  klikne a jde se podívat, kam je autor emailu posílá.

V konkrétních číslech to znamená, že se během pár hodin přijde na doporučené stránky podívat skoro 10 000 lidí.

Skupina lidí velikosti obyvatel menšího města se prostě zvedne a jde se někam podívat.

Umí tohle vás email? 

Protože tohle je klíčový rozdíl, který odděluje klíčové hráče od těch, kteří si na online podnikání zatím jenom hrajou.

Okamžitá návštěvnost. Kamkoli na netu. Kdykoli se vám zachce.

Je to jako mít svoje vlastní médium, které používáte na propagaci všeho, co děláte nebo ho za provizi pronajímáte těm, kteří takový zdroj návštěvnosti ještě nemají.

Můžete přijít o svoje pozice ve vyhledavačích, můžou se na vás naštvat obchodní partneři, můžou vám klidně dojít peníze na placenou reklamu, ale vaše emailová databáze bude vždycky připravena podívat se tam, kam nasměrujete její pozornost.

Vzpomeňte si na to vždycky, když budete posílat nějaký mail.

A představte si, jaké by to bylo, sedět přitom na databázi, ve které je 60 000 adres. 

Co by to pro vás znamenalo? Pro váš byznys. Vaší firmu. Pro váš životní styl.

Schopnost poslat kamkoli na světě 10 000 lidí lusknutím prstu.

Takže i kdyby jste se už měli dneska na všechno vykašlat a udělat si třeba jen jednu jedinou stránku ze systému Z NULY NA STO, díky které začnete sbírat kontakty, bude to to nejlepší a nejstrategičtější rozhodnutí, které můžete dnes udělat.

Získat 30 emailů denně znamená 10 000 kontaktů v databázi za rok. Jak velkou databázi chcete mít záleží na vás.

Každopádně začnete hned. Všechno ostatní počká. Nic důležitějšího teď není.

Martin Kalina
Internetový marketér, specialista na PPC reklamu. TOP Affiliate partner. Jeho kampaněmi prošlo přes 10 miliónů lidí. Autor názvu řady cukrovinek Modré z nebe, spoluautor programu Z NULY NA STO, případové studie webu, vytvořeného za 24 hodin, s výnosem přes 100 000 Kč.