Chystáte se zbohatnout díky blogu? Tyhle 3 věci byste neměli podcenit.

Blogování je cool. Spousta lidí na něm vydělalo ranec. Takže každý den přichází další a chtějí ten svůj ranec taky. Většina bloggerských kariér však končí stejně rychle, jako začala.

Než se tedy rozhodnete i vy vyrazit do světa a ukousnou si svůj kus z blogovacího koláče, mějte na paměti jednu věc.

Je to parafráze glosy majitelele restaurace Aromi, Riccarda Lucque, který na dotaz, co by poradil lidem, kteří by chtěli provozovat opravdu dobrou italskou restauraci řekl:

„Pokud chcete provozovat opravdu dobrou italskou restauraci, v prvé řadě se ujistěte, že jste Ital.“ :).

Takže pokud chcete psát úspěšný blog..

1. V prvé řadě se ujistěte, že vás baví psát.

Pro všechny úspěšné bloggery je psaní jejich život. Už jejich myšlenky vznikají v podobě nadpisů a článků, které chtějí sdílet se svými čtenáři.

Ti pak, naoplátku, čekají na každý jejich článek a když se objeví, všeho nechají a jdou si ho přečíst.

Pamatuju si blogy, které jsem sledoval několikrát denně a čekal, až se tam objeví nový text. Každý z nich byl pro mě jako injekce nadšení, chuti do práce, objevení něčeho nového.

Byl to nový pohled na svět očima člověka, který mě mě bavil a obohacoval zároveň.

Sami je znáte. Blogy s duší a plné energie a blogy nudné, psané jenom proto, že obsah je king.

Zvěst o prvním se šíří jako oheň, druhý sám časem umírá.

Pokud je psaní vaše vášeň, blog je formát, který vás nadchne. Věci zastrčené v šuplíku nebo ve vaší mysli uvidí světlo světa a začnou žít svým životem.

Lidé je budou číst, komentovat sdílet. A o to tady jde.

2. Přijměte, že správno neexistuje

Dřív nebo později to dožene každého.

Strach ze správnosti. Strach jestli píšete dobře. Strach jestli nebudete trapní. Strach jestli nebudete za vola.

Od začátku tedy přijměte fakt, že když něco nějak vidíte nebo cítíte, tak to tak je. Čekat na potvrzení nebo dostat razítko kvality od ostatních není potřeba.

Jste jenom vy, váš příběh, váš pohled na svět, vaše řešení, váš přístup. A pokud to někdo vidí jinak, ať si to píše na svůj blog. 🙂

3. Pamatujte, že všechno co svět chce, jste vy.

Když se jednou zeptali Mika Jaggera na to, co by si přál k Vánocům řekl, že bazén chlastu a křečka.

Smála se tomu půlka Facebooku, prolítlo to titulkama nejčtěnějších magazínů světa. Publicita v hodnotě miliónů dolarů ze jednu větu.

Tak se hraje první liga. Na líbivé větičky sere pes.

Lidi prostě milujou, když někdo nazývá věci pravými jmény. Řekne na plný koule, jak to doopravdy je. Řekne nahlas, co sami někde uvniř cítí, ale zatím nemají odvahu to říct sami za sebe.

A nemusí to být vždycky voňavý a hezoučký.

Takže jestli chcete psát, pište. Ale buďte přitom takový, jací jste.

Mluvte, jak vám zobák narost. Žádný barvení na růžovo, žádný barevný fangle.

Přiznejte svoje bazény chlastu, přiznejte svoje křečky.

A lidi vám utrhají ruce.

TIP! Základem pro dlouhodobou motivaci při vytváření nového obsahu je schopnost přeměnit vaši návštěvnost  na peníze. Jednu z možností, jak to udělat a získat díky vašemu blogu pravidelný příjem, najdete třeba tady. >>

Martin Kalina
Internetový marketér, specialista na PPC reklamu. TOP Affiliate partner. Jeho kampaněmi prošlo přes 10 miliónů lidí. Autor názvu řady cukrovinek Modré z nebe, spoluautor programu Z NULY NA STO, případové studie webu, vytvořeného za 24 hodin, s výnosem přes 100 000 Kč.