Jednoduchý trik, jak napsat ten nejlepší prodejní dopis.

V online marketingu neznám silnější a pracovitější nástroj, než je prodejní dopis.

Takže kdybych si měl vybrat, do čeho investuju větší částku, jestli do grafiky, redakčního systému nebo prodejního dopisu, nepřemýšlel bych ani minutu.

Budu mít klidně jednobarevný web, běžící na základní verzi Wordpresu, ale chci mít ten nejlepší prodejní dopis na světě.

Protože prodejní dopis je to, co prodává.

Prodejní dopis určuje, kolik lidí ve výsledku koupí váš produkt nebo službu. Prodejní dopis zajistí, kolik se vám vrátí z peněz investovaných do reklamy nebo jestli si ji vůbec budete moci dovolit.

Mít kvalitní prodejní dopis je jako jako mít ve vaší prodejně toho nejlepšího prodejce.

Prodejce, který 24 hodin denně, bez ohledu na denní dobu, náladu svojí nebo zákazníka, každému trpělivě a ochotně odvypráví příběh vašeho produktu. Vysvětlí, co váš produkt umí, jak může pomoci a během vyprávění dovede zákazníka přirozeně až k vaší pokladně.

Je mu jedno jestli je v prodejně zákazník jeden nebo tisíc. Nikdy není unavený. Jeho kapacita je neomezená.

Existuje mraky návodů, jak takový dopis napsat.

Existují psychologické postupy, šablony, správná slova. Pro většinu lidí ale nefungují. Jsou složité a nepřirozené a z většiny z nich vyjde text bez energie a nápadu.

Protože dobrý prodejní text je v první řadě o příběhu.

Příběhu, který teče a proudí tak přirozeně, že vám oči skáčou ze řádku na řádek a než se nadějete, jste v nákupním košíku a mačkáte na tlačítko objednat.

Chcete, aby tohle uměl váš web?

Řeknu vám, jak jsem se to kdysi naučil já.

Vzal jsem ten nejlepší prodejní dopis, který jsem měl tenkrát k dispozici (vy si můžete vzít třeba ten na kurz Z NULY NA STO, stačí jen na první stránce dole zadat emailovou adresu), vytisknul jsem ho na papír (bylo to několik áčtyřek) a četl ho pořád dokola.

Četl jsem ho tak dlouho, dokud jsem nenasál atmosféru, nepochopil psychologii v pozadí, nenahrál do hlavy mustr, podle kterého byl ten prodejní dopis napsaný.

Pak jsem si sednul a napsal ve stejném duchu svůj první prodejní dopis.

Měl konverzní poměr dvě procenta, což je dvojnásobek průměru. Na americkém trhu bych za něj zaplatil 20 tisíc dolarů, plus procenta ze zisku.

Když ho dneska vidím, musím se smát. Je jednoduchý, je naivní, je krátký. Podle klasických pouček je v něm všechno špatně. Ale přesto prodával jak ďas.

Vím o několika lidech, kteří se naučili psát prodejní texty stejným způsobem, takže je to ověřený postup, který funguje.

Martin Kalina
Internetový marketér, specialista na PPC reklamu. TOP Affiliate partner. Jeho kampaněmi prošlo přes 10 miliónů lidí. Autor názvu řady cukrovinek Modré z nebe, spoluautor programu Z NULY NA STO, případové studie webu, vytvořeného za 24 hodin, s výnosem přes 100 000 Kč.