Máte na stránkách tlačítka To se mi líbí? Klidně je vyhoďte, jsou k ničemu.

Máte stránky, píšete články, prodáváte výrobky nebo služby. Ke všemu dáváte tlačítka To se mi líbí a máte radost za každý lajk.

Teď už ale zbytečně.

Lajky naskakují a vy čekáte, kdy vaše stránky zaplaví lavina přátel od lidí, kteří lajkovali vaše stránky a díky tomu se měl odkaz na ně zobrazit jejich přátelům.

Jenže lavina nepříchází a to z prostého důvodu.

Tlačítko To se mi líbí totiž už dávno nefunguje tak, jak si myslíme.

Ale pojďme popořádku.

Facebook používá dvě hlavní tlačítka, To se mi líbí a Sdílet.

V původním nastavení sloužilo tlačítko To se mi líbí pro rychlé sdílení (dáte lajk) a při použití tlačítka Sdílet jste mohli přidat ke sdílenému odkazu navíc svůj komentář.

V poslední době instalovaná tlačítka To se mi líbí jsou takový mutant, kdy po stisknutí To se mi líbí můžete přidat krátký komentář, ale v zásadě se tohle tlačítko chová stejně jako původní To se mi líbí.

Každopádně ať už věci jen lajkujete (tlačítko To se mi líbí) nebo sdílíte (tlačítko Sdílet), v obou případech by se měl podle nápovědy Facebooku doporučovaný obsah zobrazit na vaší Zdi (Timeline) i v kanálu vybraných příspěvků, tzn. měli by ho uvidět vaši přátelé.

Ostatně proto jako uživatelé dáváme lajky, proto jako majitelé stránek dáváme tlačítka To se mi líbí na naše stránky.

Podle posledních testů však jistotu zobrazení sdíleného obsahu na vaší Timeline máte jen a pouze při použití tlačítka Sdílet.

Po obyčejném stisknutí To se mi líbí se totiž ve většině případů nestane vůbec nic.

Takhle, abych nekřivdil, po stisknutí To se mi líbí se tato aktivita zobrazí třeba ve vašich posledních aktivitách, ale to je jen taková malá záložka úplně vlevo dole na vašem profilu, kam se 99,99 procent uživatelů nikdy nepodívá.

Zároveň musím říci, že se mým přátelům při testování jednou lajkovaný odkaz po použití To se mi líbí zobrazil, ale byla to jen jedna jediná vyjímka asi ze sta případů a už nikdy potom se to nestalo.

Z toho vyplývá, že Facebook s odkazy, které se lajkují, stále samozřejmě pracuje, každopádně pokud chcete mít jistotu, že se sdílené odkazy zobrazí přátelům těch, kteří váš obsah doporučují, tak tuto funkci vám zajistí jen a pouze tlačíko Sdílet.

Jak z toho ven?

Vyzkoušejte si výše popsané na svých vlastních stránkách.

Pokud to máte stejně, vyhoďte tlačítko To se mi líbí a nahraďte ho tlačítkem Sdílet.

Já jsem chtěl předejít zmatení uživatelů, kteří jsou na tlačítko To se mi libí zvyklí, takže jsem koupil jednoduchý plugin, který má pro každou sociální síť přehledně jedno tlačítko a to Facebookové pak plní funkci právě tlačítka Sdílet.

Martin Kalina
Internetový marketér, specialista na PPC reklamu. TOP Affiliate partner. Jeho kampaněmi prošlo přes 10 miliónů lidí. Autor názvu řady cukrovinek Modré z nebe, spoluautor programu Z NULY NA STO, případové studie webu, vytvořeného za 24 hodin, s výnosem přes 100 000 Kč.