5 způsobů, jak si nenechat zablokovat svůj reklamní účet na Facebooku

Stává se to čím dál častěji.

Ráno se probudíte a zjistíte, že váš reklamní účet na Facebooku byl zablokován. Že jste podle vás nic špatného neudělali nikoho nezajímá.

Část účtů je po předložení potřebných dokumentů odblokována, část zůstane zavřená navěky. I vlastní odblokování však může trvat až několik týdnů, což taky není nic moc.

Jak z toho ven? Proč se to vůbec děje? A dá se tomu vůbec bránit?

Pojďme na to pěkně popořádku.

Pokud záměrně podvádíte, porušujete pravidla pro inzerci, máte smůlu. Tady se s vámi nikdo bavit nebude.

Myslete na to, až budete dávat další inzerát do systému. Každý uděláme chybu a na něco zapomeneme nebo něco uděláme špatně. Jednou, dvakrát za čas se nic nestane. Pokud to ale děláte pravidelně, jednoho dne se pověstné ucho utrhne a máte smůlu, v tomto případě vám už účet nikdo neodblokuje.

Další důvody jsou pak bezpečnostního charakteru, tyto jsou nejčastější z nich.

1. Nepoužíváte byznys účet na Facebooku.
Používání byznysového účtu je pro Facebooku nový standard. Můžete o tom polemizovat, jak chcete, i mě to připadá jako úplný nesmysl, protože běžný inzerent byznys účet prostě nepotřebuje, ale je to tak.

Facebook svoje byznys rozhraní vytvořil a chce, abychom ho používali. Když to neuděláte, nic se nestane, ale pokud se ve spojení s vaším účtem objeví další podezřelé aktivity, nepoužívání byznys účtu může být kapkou, která rozhodne, že právě váš účet je potřeba zablokovat a prověřit.

2. Používáte falešný profil.
Všechny inzertní účty jsou vždy navázané na osobní profil a ten musí být na reálnou osobu. Pokud tedy máte svůj profil založený jako třeba Jindra Affiliate nebo WordPress Guru, máte problém.

Váš profil by měl být vždy založen na reálnou osobu a pokud dojde k prověrce účtu, Facebook po vás bude požadovat zaslání dokladu totožnosti. Pokud ho mít nebudete, váš účet skončil.

3. Pozor na neobvyklou aktivitu
Facebook o vás ví víc, než si myslíte. Ví, jak se jmenujete, kde bydlíte, odkud se nejčastěji přihlašujete a z jakého počítače. Tyto údaje se aktualizují při každém vašem používání Facebooku, takže je tam dostatek dat na to odhalit, když je něco jinak.

Stručně řečeno, pokud je vaše platební karta vydána v České republice a většinu času zde používáte i svůj Facebook účet, přihlášení k účtu z jiného státu, například při dovolené, vyšle varovný signál. Tohle se stalo mě. V lednu jsem se přihlásil z Bali a bylo to. Účet zablokován zrovna, když jsem měl na Facebooku obří kampaň kurzu Z NULY NA STO.

To samé se vám může stát při častém měnění počítačů, ze kterých se ke svému účtu přihlašujete.

Řešení? Používejte svůj účet z jednoho počítače a pokud cestujete, použijte programy pro vzdálené přihlášení jako například https://secure.logmein.com/. apod.

4. K úhradě inzertních nákladů nepoužívejte Paypal.
Facebook nemá rád Paypal, protože se pro něj jedná v podstatě o anonymní platbu, u které nemůže ověřit totožnost plátce, jako kdybyste platili platební kartou.

5. Hlídejte si platební kartu, aby s ní šlo vždycky zaplatit.
Pokud vám karta expiruje nebo na ní nebudete mít dostatek finančních prostředků, tzn. Facebook si nebude moci strhnout platbu za inzertní náklady, máte problém. Hlídejte si proto vždy expiraci vaší karty i dostatečný zůstatek na účtu.

Někomu se může zdát, že je Facebook příliš přísný, v některých případech až paranoidní.

Na druhou stranu je potřeba si uvědomit, že bezpečnost je pro Facebook naprostá priorita, protože kdyby byla bezpečnost uživatelských dat byť náznakem zpochybněna, celý Facebook model se sesype jak domeček z karet. Přeci jenom jsou na účtech Facebooku citlivá osobní data, o číslech platebních karet ani nemluvím.

Zároveň je potřeba si uvědomit, že zablokování účtů je vždy způsobeno kombinací několika jednotlivých varování, takže pokud se rozhodnete, třeba jako já, nepoužívat byznys rozhraní, nic se nestane. Jakmile toho však porušujete dlouhodobě více, jednoho dne se to nemusí vyplatit.

K odběru dalších bezpečnostních tipů a reklamních triků na Facebooku se můžete přihlásit tady. >>

Martin Kalina
Internetový marketér, specialista na PPC reklamu. TOP Affiliate partner. Jeho kampaněmi prošlo přes 10 miliónů lidí. Autor názvu řady cukrovinek Modré z nebe, spoluautor programu Z NULY NA STO, případové studie webu, vytvořeného za 24 hodin, s výnosem přes 100 000 Kč.